Het belang van sales training voor starters

De verkopers die werkzaam zijn voor uw bedrijf zijn eigenlijk meteen ook de belangrijkste vertegenwoordigers. Niet alleen moeten zij er namelijk voor zorgen dat uw producten of diensten bekend worden bij de doelgroep, daarnaast zijn ze ook verantwoordelijk voor het realiseren van een bepaalde hoeveelheid aan omzet binnen uw onderneming. Dit zorgt er voor dat het van cruciaal belang is dat uw verkopers over alle vaardigheden beschikken die nodig zijn om uw bedrijf en diens producten of diensten op de meest optimale wijze te vertegenwoordigen. In het bijzonder voor starters lijkt dat lang niet altijd even voor de hand liggend te zijn. Het belang van sales training voor beginnende ondernemers en verkopers mag dan ook in geen geval worden onderschat.

Wat maakt een sales training voor starters zo interessant?

Op het ogenblik dat er geen omzet wordt gerealiseerd binnen uw bedrijf spreekt het voor zich dat het niet levensvatbaar is. Dit maakt meteen het belang duidelijk van een optimale, doorgedreven verkoopstrategie. In het bijzonder wanneer u, uw eerste stappen zet op de zakelijke markt is het evenwel vaak niet helemaal duidelijk hoe u dit het beste kunt aanpakken. Bovendien is het ook zo dat de klassieke sales trainingen die vroeger werden gegeven tegenwoordig hun doel compleet missen. Daar waar vroeger vooral overtuigingskracht aan de basis lag van een succesvolle verkoopstrategie geldt dat voor vandaag allerminst.

Tegenwoordig kan er dan ook worden vastgesteld dat mensen niet zozeer meer op zoek zijn naar echte producten of diensten, maar vooral naar oplossingen. In het dagelijks leven worden ze geconfronteerd met een bepaald probleem of een bepaalde vraag waar ze graag een oplossing voor zouden willen aangereikt krijgen. Kunt u als verkoper deze oplossing bieden? In dat geval zult u kunnen vaststellen dat u over een uitstekende onderhandelingspositie beschikt. Wellicht kunt u zich op deze manier ook onderscheiden van de concurrentie.

Uit welke onderdelen bestaat een sales training voor starters?

Elke sales training cursus die op de markt is terug te vinden beschikt over diens eigen, specifieke invulling. Het is vaak de leraar of het instituut welke de cursus heeft uitgegeven die zal bepalen over welke exacte inhoud ze beschikt. Dit gezegd hebbende is het zo dat in het merendeel van de gevallen wel min of meer dezelfde onderdelen worden aangeleerd, namelijk:

  1. Zorgen voor structuur in het verkoopgesprek;
  2. Het herkennen van koopsignalen en daarop anticiperen;
  3. Uzelf als verkoper blijven motiveren om het beste resultaat te kunnen behalen;
  4. Zelfvertrouwen opbouwen en het ontstaan van een prijsdruk kunnen weerstaan;
  5. Een hogere conversie behalen en meer omzet realiseren met dezelfde klanten;

Wanneer er vroeger een potentiële klant een beroep deed op uw diensten of één van uw producten wilde kopen was het vaak zeer eenvoudig om de klant in kwestie binnen te kunnen halen. Misschien was u namelijk wel het enige bedrijf dat in aanmerking kwam?

Tegenwoordig is dat zeer onwaarschijnlijk. Ook de komst van het internet heeft ervoor gezorgd dat de concurrentiestrijd binnen de meeste sectoren in alle hevigheid is losgebroken. Wilt u zich als verkoper kunnen onderscheiden ten opzichte van de concurrentie en daardoor de beste resultaten kunnen neerzetten? Dan is het volgen van een sales training bij Steyn&Allberg altijd de moeite meer dan waard!


Tags :

Geef een reactie

veertien − 6 =